TeamUp

Search reviews

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Showing all 10 reviews

An excellent opportunity for anyone seeking teaching experience.

Indeed featured review

The most useful review selected by Indeed
Typically, this role would include preparing material for a small group of children and then delivering the lesson for a short period after school. I gained valuable experience in organisation.

Een wekelijkse aanvulling van energie

Werken bij TeamUp is een geweldige ervaring waar je veel voor terug krijgt. Elke week kijk ik weer uit naar de sessie, naar het enthousiasme en de energie die daar aanwezig is en die je elke week weer mee naar huis neemt. Het werken in een team met andere enthousiaste facilitators draagt daar ook aan bij, net zoals de begeleiding en mogelijkheden voor aanvullende trainingen vanuit TeamUp. Je staat er niet alleen voor en dat is goed voelbaar. Ik zou het werken bij TeamUp aan iedereen aanraden. Ook al ben je er maar zo'n 2/3 uur per week mee bezig, het geeft je energie en positiviteit voor de rest van de week. Daarnaast leer je heel veel, waaronder werken met deze doelgroep, goed naar kinderen kijken en het creatief aanpassen van de activiteiten aan de doelgroep. Je ziet kinderen opbloeien tijdens TeamUp, je ziet vriendschappen ontstaan en een glimlach ontwikkelen. Ook blijft het uitdagend; niet altijd gaat alles even goed. Dan is het een leuke uitdaging om met je team te kijken hoe je het een volgende keer anders kan aanpakken. Hoe je ervoor kan zorgen dat een verlegen jongen wel mee doet of dat een druk meisje rust kan vinden in de groep om zelfverzekerd mee te doen. De betrokkenheid die je voelt binnen TeamUp en het enthousiasme vanuit de organisatie zelf, maakt het een heerlijke plek om te werken. Ik doe het nu al voor 2 jaar, en zie nog geen enkele reden om ermee te stoppen.

Lekker kind zijn; heerlijk

Iedere donderdag rijd ik, soms met een andere teamupper, soms alleen, maar altijd met een glimlach naar huis. Nee, da's geen leugen. Vaak hongerig en moe, maar sowieso met een lach. Drukke baan, het komt niet precies goed uit; genoeg excuses om het niet te doen. Er zijn donderdagen dat ik gehaast onderweg ben en denk: is dit eigenlijk wel handig? Heel simpel: onzin. Ik weet van te voren al weer in welke staat ik terug rijd. Zodra je eenmaal ziet wat je kan creëren door 1. er gewoon te zijn, en 2.; de juiste energie mee te brengen, weet je precies waarom dit zo gaaf is. Punt 1 is niet gelogen: zodra de kids en jongeren weten wat je komt brengen, hoef je nog maar in je teamup trui aan te komen en je hebt al een glimlach of 10 gecreëerd (incl ondergetekende). Punt 2 is heel simpel: je bedenkt een sessie samen met de anderen (o.a. o.b.v. de training) en creëert in het daaropvolgende uur van alles: boosheid omdat er verloren wordt, schateren van het lachen bij het nadoen van een kip, enorme concentratie tijdens een potje seven stones, het overwinnen van schaamte bij dans (of juist niet!), vreugde bij het winnen van een steen papier schaar battle, en ga zo maar door. De kids gaan er helemaal in op, en jij net zo. Minstens net zo mooi is het nog wel wanneer je ziet dat een kind die timide startte toen ze/hij voor het eerst meedeed, later (misschien de 1e keer, misschien na een paar weken) naar buiten gaat met een dikke high five en roep 'tot volgende week!'. Tel daar dan ook nog eens bij op dat je de moeilijke en leuke momenten deelt met een groep teamuppers; en je weet genoeg. -

Jij maakt het verschil

Houd je van actief bezig zijn met kinderen op een gestructureerde manier, dan is TeamUp iets voor jou. Wat krijg je ervoor terug? Lachende, vrolijke kids en een heleboel energie. Aarzel niet en sluit je aan bij een hechte groep enthousiaste vrijwilligers. Jij maakt het verschil.

Fun place with learning, competition and development

It is a really nice place to work but salaries are on a bit lower side. It provides you ample chances to learn and grow as a professional and the working environment is very inclusive, supportive and positive.

kids spanning waardevol

waardevol kids komen met spanning binnen gaan met een glimlach weer weg om.enthousiast terug te komen sport met spel komt mooi samen. ze kunnen energie kwijt. plezier maken en vrienden maken leren kennen van waardevolle eigenschappen van hun en anderen.

My favorite job ever

This company is my dream job, something I've wanted to do forever. The management is kind, and talented. The biggest issue is the support in business development and marketing. Would love to have more support there.

Professionele ervaring bij betrokken organisatie

TeamUp is een toffe ervaring om gestructureerde activiteiten met kinderen te doen in een AZC, waar het vaak toch schort aan voorzien in de behoeften van de mensen. De hulp of activiteiten die geregeld worden, met name in het buitenland, zijn niet alomvattend en een beetje natte vingerwerk. Bij TeamUp wordt je echt getraind alvorens je gaat starten wat echt helpt om het hele project en de context beter te begrijpen, maar ook om de kneepjes van het vak te leren en kennis te maken met de methodiek. Het is namelijk niet zomaar spelletjes spelen, maar echt activiteiten waarvan de kinderen iets leren. Tijdens dat je aan slag gaat wordt je ook nog steeds begeleid, kun je allerlei trainingen volgen en dagen bijwonen om andere teams te leren kennen wat erg leuk en leerzaam is. Je wordt echt betrokken bij de organisaties en doet professionele ervaring op, dus ook mooi voor je CV. De activiteiten doe je met hetzelfde team elke week, waardoor je ook echt een band opbouwt met je collega's en de kinderen tot op zekere hoogte. Het is zeker uitdagend, altijd zo met kinderen, maar maakt het juist ook leuk als je de veranderingen ziet in hen. Een stil meisje zien opbloeien of een drukke jongen die de activiteit verstoort die gewoon leuk meedoet, maakt het zeker de moeite waard.

Pros

Betrokkenheid, sociale contacten, professioneel, niet alleen gewoon spelen met kinderen

Cons

Voor kinderen vanaf 6 jaar (moeilijk nee zeggen tegen te jonge kinderen)

Official response from TeamUp

19 May 2020
TeamUp heeft de activiteiten op de AZC's, met inachtneming van alle richtlijnen van RIVM, weer opgestart. We zijn heel blij dat we er weer kunnen zijn voor de kinderen!

Sportief project met prachtige doelgroep!

TeamUp biedt sport-, spel- en beweegactiviteiten voor kinderen en jongeren wonend in de asielzoekerscentra in Nederland. Als vrijwilligster heb ik een jaar lang TeamUp activiteiten in Ter Apel verzorgd voor de alleenstaande minderjarige vreemdelingen, oftwel jongeren van 15-17 jaar die zelfstandig naar Nederland zijn gereisd. Doordat de reistijd voor mij te lang was, lukt het niet langer om op deze locatie te draaien en ben ik onlangs gestopt, met pijn in mijn hart. Ik kijk er echter naar uit om op een locatie dichterbij huis weer te kunnen starten, waardoor mijn werk-prive-balans beter te doen is. Doordat het project groeit en op steeds meer locaties draait, is dit mogelijk wel te realiseren binnen afzienbare tijd. Doordat de doelgroep op deze locatie veel wisselde, was het elke week afwachten wie er naar de activiteiten zouden komen. Echter, elke week stonden we met een groep jongeren in de sporthal die aan het begin van het uur wat afwachtend naar ons keken, maar aan het eind van het uur meestal enthousiast de zaal weer verlieten. Erg gaaf om te zien wat een uur sporten aan ontspanning kan brengen! Aangezien je in een team werkt en er vanuit TeamUp gezorgd wordt voor begeleiding op locatie en vervolgtrainingen, heb je nooit het gevoel dat je er alleen voor staat. Dit geeft vertrouwen en maakt dat ik me zekerder voel in hetgeen ik doe. Het programma is erg nonverbaal opgezet, wat handig was gezien de verschillende talen die de jongeren beheersten (en aangezien ze meestal nog niet lang in Nederland verbleven, behoorde Nederlands nog niet tot hun scala aan talen). In -

Pros

Professionele begeleiding, mogelijkheid tot extra training.

Cons

Geen salaris, maar wel reiskostenvergoeding

Unieke samenwerking van War Child, Save the Children & Unicef NL in TeamUp

In TeamUp bundelen War Child, Save the Children en Unicef NL kennis en jarenlange ervaring om het leven voor gevluchte kinderen in Nederland een beetje kleur te geven. Wat is begonnen als een gezamenlijk initiatief, is nu uitgegroeid tot een goed lopende organisatie, waarin we nauw samenwerken met als doel om zoveel mogelijk gevluchte kinderen in Nederland te bereiken met sport-, spel- en bewegingsactiviteiten. Dat doen we met teams van vrijwilligers die we zelf opleiden. Op 22 opvanglocaties door heel Nederland zijn we al actief en daar komen binnenkort nog meer dan tien locaties bij! Het is heel bijzonder om voor TeamUp te werken.Je ziet en ervaart in de dagelijkse praktijk hoe je samen meer voor elkaar krijgt. Ons team wordt steeds groter, omdat we werken door het hele land is onderlinge samenwerking heel belangrijk. Een goede reden om regelmatig bij elkaar te komen in Amsterdam of Den Haag. Ook onze vrijwilligers zijn er regelmatig te gast, niet alleen gezellig maar ook heel inspirerend!

Ask a question about working or interviewing at TeamUp. Our community is ready to answer.Ask a Question

4.2 out of 5 stars for Work/Life Balance
4.1 out of 5 stars for Salary/Benefits
4.4 out of 5 stars for Job security/advancement
4.3 out of 5 stars for Management
4.4 out of 5 stars for Culture
  • Companies
  • TeamUp
  • Employee reviews
Tell us how to improve this page
What would you add or change?